December 12, 2022

Hur kan Batwoman göra det genom fan-hatet? CW Show står inför hård kritik

På bara några månader kommer den första kvinnliga ledda “Bat” -serien att ha premiär på CW. Det stänger Batmans 80 -årsjubileum. Man skulle tro att fans skulle vara glada över att få mer bat-action. Ännu mer är det en ny historia som vi inte har sett förut. Ändå är vi istället att undra exakt hur Batwoman kan göra det genom fan-hatet riktat mot det. Det mesta avstår mot alla trailers som släpps därför långt. Popkulturredaktör Salomé Gonstad täckte denna preliminära motreaktion förra månaden. Såväl som fler som fler trailers träffar YouTube fortsätter inte. Många av dessa människor tror att Batwoman inte kan klara det genom fan-hatet, tack vare kraften i “som” -kvoten “-förhållandet på YouTube.

I rättvisa är det anmärkningsvärt. Den allra första trailern har 421 000 ogillar till 84 000 likes. Den andra trailern presterar lite sämre, med 24 000 ogillar till färre än 2000 likes. Ironiskt nog klarar sig de kornigaste av dessa kampanjer, “tatuering” -teasern, det allra bästa med 4 900 ogillar till 2500 likes. Fortfarande kan de som utnyttjar det sociala nätverket för att rikta in sig på konstnärer, såväl som filmer snabbt manipulera dessa siffror. Den allra första trailern för The Flash har bara cirka 4 800 likes samt ett obetydligt antal ogillar. Den allra första Arrow -trailern (publicerad på tre olika YouTube -kanaler) har inte ens visning av den allra första Batwoman -trailern. Batwoman kan göra det genom fan-hatet, eftersom i detta skede av spelet är någon typ av press bra press. Folk kommer att stämma in för showen, liksom om berättarna ger Kate Kanes potential kommer tittarna att fortsätta komma tillbaka vecka efter vecka.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.mp4

0 sekunder av 12 minuter, 40 sekunder

leva
00:00
12:40
12:40

Låt oss bara få detta ur vägen: en hel del av Batwoman fan-hat är bara sexism i aktion

En lumvande teknik som begås av dem som stoke rasar samt rädsla för modifiering för sin egen personliga vinst är att föreslå att bara att ta itu med saker som sexism eller rasism verkligen är det som är sexistiskt/rasistiskt. Detta kan inte vara mer dumt. Som nämnts ovan firade Batman 80 -årsjubileum i år. Räknar av skådespelare som har spelat karaktären, under den tiden har fansen fått 10 unika live-actionversioner av Caped Crusader. Det antalet ökar med cirka 150 procent om du inkluderar animering. Så att fråga om sexism är varför varken Batgirl (Barbara Gordon) eller Batwoman (Katherine/Kate Kane) hade sin egen show eller film under den tiden är mer än rättvist. Ursprungligen uppträdde 1956 som en liknande räntesats för Batman, DC ombildade karaktären 50 år senare som Bruce Waynes moderkusin, som just inträffade vara judiska och lesbiska.

Bild via CW

Kommentarerna till YouTube -videor understryker att Batwoman är, ja, en dam är exakt problemet. Ruby Roses skildring kallas “Masculine” såväl som “berättigad”, som om Bruce Wayne inte är en av de mest berättigade karaktärerna i alla serier. (Han är en miljardär som tar lagstiftningen i sina egna händer såväl som bokstavligen, vad han än vill fiender såväl som allierade.) Men även om den allra första trailern har en karaktär som påpekar att Rose’s Kane är en “en” en ” Kvinna Bruce Wayne, ”Dessa upprörda man-Babies State Roses skildring är faktiskt sexistiska. Likaså tror att deras synvinkel är så kraftfull att det inte finns någon metod som Batwoman kan göra det genom fläkt-hatet den redan får.

En kommentator skriver:

”Det är lustigt exakt hur de motsäger sin egen ideologi. “Vi vill ha starka, smarta, oberoende kvinnor!” Sedan fortsätter de att göra en maskulin kvinna som klänningar såväl som fungerar som en kille och sedan daterar kvinnor. Roligt tillräckligt om en kille agerade så att den skulle identifieras giftig maskulinitet. Så jag antar att detta är giftig kvinnlighet. ”

Slösa inte tid att överväga denna stenfasta syllogism. YouTube Individual WeeitsNookies tankesätt belyser exakt hur det som är acceptabelt för en manlig hjälte inte är acceptabelt för en kvinnlig. Kate Kane är inte “feminin” tillräckligt, liksom hennes rasande raseri och förkärlek för kvinnorna skulle aldrig vara acceptabelt om en kille gjorde det. Naturligtvis har Batman aldrig haft exakt samma liknande räntesats som spelas av exakt samma skådespelare i successiva filmer, någonsin. Ruby ökad kommer att glida runt Arrowverse efter att Stephen Amell hänger upp sin båge. Men dessa “fans” vill att hon ska le mer och vara ödmjuk. Den här showen är inte Batwoman som får henne på grund av 64 år, men snarare Hollywood skjuter deras “sociala rättvisa agenda” ner tittarnas halsar. Återigen, helt bortser från att sedan Cap den första stansade Hitler 1940, ger serier ofta moraliska meddelanden om bigotry och orättvisa. Det finns ingen plats för den “nonsens” på TV!

Misogynist på internetkulturen i aktion

Kommentarerna är full av ordet “wahmen” som är en “genial”Spela på termen “kvinna” såväl som fonemiseringen av gråt. Populariserad av YouTuber Pewdiepie som motiverar sina fans att håna kvinnor, det har slutat vara Clarion -telefonsamtalet från “Men’s Rights Activists” som tycker om den tankeväckande insikten om upprörande leverantörer som Ben Shapiro eller Alex Jones. Varför dessa nincompoops kan rikta in sig på Batwoman så effektivt bara visar kraften i deras räckvidd online. Troligen delas via webbplatser som trålar sig på webbens mänsklighet som 4chan eller de mer misogynistiska subreddits, dessa sociala orättvisa krigare flockade till YouTube för att vinna det fantastiska kriget att ogilla videor som främjar show för tonåringar 2019. Att kvinnliga empowerment -meddelanden i reklamen är tung -Handed gör att de fyller dem med så mycket ilska, de tillbringar all tid på att komponera om en show de försäkring påstår att hata.

Batwoman-reklamen hjälper inte fan-hat-problemet

En del av den kritik som denna show tjänar är inte alla sexistiska och dumma, några av det är bara dumt. Människor är upprörda över att det är en Batwoman istället för Batman. Ändå är Warner Bros. extremt snål med bat-rättigheterna, särskilt eftersom CW är gemensamt av WB såväl som CBS. Så det kan inte finnas en Batman -show. Vissa tror också att denna show som tjänar en hel säsong på något sätt associerar med Swamp Things avbokning, trots att de två produktioner är så separata som MCU såväl som X-Men som används för att vara. Fortfarande kommer dessa fans troligen att komma runt eller åtminstone titta på showen. Arrow Subreddit upptäcker sig ständigt full av inlägg som hatar på den fruktansvärda höga kvaliteten på den showen från människor som fortfarande tittar på varje vecka och förstår alla framstegen i seriens ”fruktansvärda” säsonger. De kvittar om att inte få en lämplig Batman -serie men kommer att ställa in på samma sätt.

I rättvisa till några av kritikerna är det kvinnliga empowerment-meddelandet (åtminstone i den allra första trailern) tunghänt. Till och med den socialt medvetna vardagliga punkten uppgav lika mycket i deras skydd om motreaktionen. Nätverksreklam för CW skjuter ofta för den lägsta typiska nämnaren, och inte litar på deras generellt unga publik för att fånga undertexten. Troligtvis kommer showen inte så fokuserad på detta element i historien som många kommentarer tror. Supergirl har ofta kvinnliga empowerment -berättelser, men de gör det i samband med bara fantastiska serietidningar. Batwoman kommer troligen att hösten någonstans mellan den serien såväl som Arrow, eftersom den är tonalt mörkare. Förutom att även om det hamrar sitt feministiska synvinkel i varje avsnitt av den allra första säsongen, låt showen ha det eftersom det är den första kvinnliga ledda bat-showen någonsin. (Ingen respekt för de ursprungliga Birds of Prey -serien.)

Toxic Fandom, Gatekeeping, samt glömmer exakt hur fiktion fungerar

Batwoman och Ruby ökade sig själv blir inte bara ogillar från den så kallade “rätten”. Vissa människor till den så kallade “vänster” beslutade också att ogilla denna show så snart CW avslöjade den. Deras klagomål är omöjligt mer löjliga än de andra. De beslutade att eftersom Ruby ökade är en judisk lesbisk som bestämmer sig som könsfluid, var hon inte “tillräckligt gay” för att skildra Kate Kane. Många av dessa filmkritiker felidentifierade ökade som bisexuella för att validera den argment, vilket också är så nonsensiskt att det skulle vara roligt om det inte var så skadligt. Återfallet från dessa LGBT+ -aktivister, en grupp som troligen antas skulle vara stödjande, körde henne helt från Twitter. Jag berör dem när de på samma sätt upptäcker att ökad inte är en del bat.

Det är inget fel med att titta på dessa berättelser med en politisk lins. Troligtvis ska du. Ändå har vi bara sett ökad skildra karaktären för två och en halv handlingar i ett avsnitt av Arrow. Att föreslå att karaktären är dålig eller att showen bara är en flod av socialt medvetna kommentarer är orättvist. Åtminstone titta på ett avsnitt eller tre innan du väljer att du inte gillar en serie. Det som är tragiskt med detta är att ökat medgav att hon blev känslomässig när hon upptäckte att hon fick delen. Hon trodde på ungdomarna (och vuxna) som gärna skulle se en hjälte som representerar dessa demografier i något så ikoniskt som en svart fladderdräkt. Istället för att kunna njuta av denna betydelsefulla händelse för både sin karriär och kulturen, måste hon nu ifrågasätta om Batwoman kommer att göra det genom fan-hatet det blir innan det ens har premiär.

Du är dumt eftersom Batwoman kommer att bli dope

Bild via CW

Förhoppningsvis blir bruset från detta tillverkade såväl som inauthentiskt motreaktion av bruset från ass-sparkande såväl som pneumatiska gripande krokar. På grund av återigen på rättighetsfrågan omfamnade Amells pil i huvudsak funktionen av Batman i denna TV -rättvisa. Nu när han går vidare upptar en äkta bat-person den rollen, men en vars historia fortfarande kan överraska oss. Fans oroar sig för Batman med Robert Pattinson. De ifrågasätter exakt hoW den här historien kommer att skilja sig från Tim Burtons Batman eller Batman börjar. Vi har aldrig sett Batwoman tidigare, så även om hon kommer att kappa kappor såväl som bustande huvuden, är detta Batman -fan lika upphetsad som han var för (barns tecknad) Batman bortom 1999. Intressant nog fick denna show också en hel del en hel del av fan-hat på den tidiga webben eftersom det inte var vad fans var bekanta med. I dag? Det är en av de mest omhuldade animerade Batman -serien genom tiderna.

Vi får verkligen bara se Batwoman i aktion under den tredje såväl som fjärde handlingar i hennes avsnitt av Arrow. Men dessa stunder var otroliga. Under en fågelskrämmor med rädsla-gasinducerad kamp mellan pilen såväl som Grant Gustins blixt, ökade Ruby (läs: Hennes stunt dubbel) tog båda dessa titaner ner med en dålig rövrörelse. Tidigare när hon tar ut några fångar som flyr från Arkham Asylum, är det den perfekta balansen i utanför skärmen Dark Knight Magic samt på skärmen Hero Posing. Jag applåderar också varje gång hon kastar en Batarang såväl som det kommer tillbaka till henne (som Boomerangs ska!). Alla CW -program är gåvor till serier nördar, liksom detta kommer inte att vara annorlunda. Jag förstår att Ruby ökade såväl som den här showen kan göra det genom fan-hatet. Anledningen? Eftersom hon är den jävla Batwoman.

Batwoman har premiär den 6 oktober kl. 20.00. Eastern Time, följt av den femte säsongspremiären av Supergirl.